• يکشنبه ٨ بهمن ١٤٠٢-١٤:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٦٧
در پی گزارش آتش نشانی در صحن شورا:10-211

تصویب حضور سازمان آتش نشانی در کمیته نما / ضرورت ایجاد ساختار اطفای حریق در محدوده بازار و منطقه 22+گزارش تصویری

با تصویب یک فوریت طرح اصلاحیه" مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران" در دویست و یازدهمین جلسه صحن شورا، حضور سازمان آتش نشانی در کمیته نما الزامی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورای شهر، پس از استماع گزارش جزئیات آتش سوزی نمای بیمارستان گاندی و در جریان تصویب یک فوریت طرح اصلاح و ایمن سازی نمای ساختمان‌ها واکنشها و اظهار نظرهایی داشتند. 
 
چمران: فشار برای محدود کردن مصوبه ممنوعیت نمای کامپوزیت 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال 95 مصوبه‌ای داشتیم که به کارگیری نمای کامپوزیت ممنوع است. در پی تصویب آن مصوبه، آنقدر نامه و درخواست آمد که این مصوبه به ساختمان های مسکونی محدود شد و باید لایحه دیگری مصوب کنیم تا استفاده از کامپوزیت در ساختمان های عمومی نظیر هتل و بیمارستان نیز ممنوع باشد.
 
نادعلی: خلق اولین روایت در التهاب حوادث مهم است
سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی اتفاق التهاب آوری در شهر صورت می گیرد؛ نقش خلق اولین روایت بسیار مهم است. امروزه در رسانه ها، حتی در رسانه های ضد جمهوری اسلامی و در خارج از این مرز ها، حتی در باره حوادث ابتدایی کشور نیز، سخن حاشیه‌ای و بی ربط می گویند.
وی افزود: حسن همکاران سازمان آتش نشانی در این است که از لحظه اول بروز حادثه، روایت درست را بسیار سریع مخابره می کنند و پاسخگو هستند.
 
آخوندی: افزایش سهم ایمن سازی در متمم بودجه 
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در متمم بودجه‌ای که مصوب شد سهم دو درصد عوارض ایمنی سازی، از ششصد میلیارد به هزار و دویست میلیارد افزایش پیدا کرد که فقط در زمینه خرید تجهیزات باید مصرف شود، همکاران ما در سازمان آتش نشانی این فرصت را در اختیار دارند تا از این ششصد میلیارد، تا پانزدهم اردیبهشت در راستای ایمنی سازی استفاده کنند.
 
امانی: 24 درصد از ساختمان های پرخطر، نمای کامپوزیت دارند
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از ساختمان های عمومی، از قبیل بیمارستان ها و مراکز تجاری، دارای نمای کامپوزیت هستند که ما ضمن انتشار لیست اسامی آنها، باید با قید فوریت، اصلاح و ایمن سازی آن ها را دنبال کنیم. 
 
پیرهادی: لزوم تخصیص سریع بودجه ایمنی سازی به سازمان آتش نشانی
عضو شورای اسلامی شهر تهران خبرداد: ما در قالب طرح یک فوریت اصلاح مصوبه قبلی را تقدیم ریاست شورا کردیم.
وی در خصوص افزایش بودجه عوارض شهرداری در بودجه پیش بینی شده سال 1403، به مبلغ حدود 1400 میلیارد، از شهرداری تهران درخواست کرد، به محض وصول بودجه، این مبلغ در کمترین زمان، در اختیار سازمان آتش نشانی قرار گیرد تا هزینه کرد بودجه دستخوش تورم قرار نگیرد.
 
عباسی: لزوم ایجاد ساختار درست اطفای حریق در محدوده بازار و منطقه 22
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در منطقه 22 و محدوده بازار، نیازمند تدارک و ایجاد ساختاری درست برای اطفای حریق هستیم. علی الخصوص باید ایستگاه های آتش نشانی منطقه 22 ، تجهیز شوند. 
وی در خصوص اماکن پرمخاطب خاطرنشان کرد: اقدامات شورا و شهرداری باید فراتر از اخطاریه دادن های کتبی باشد، شهرداری باید خود را ملزم نماید تا مسیر ایمن سازی ساختمان های مورد اخطار قرار گرفته تا را تا انجام اقدامات اولیه ایمن سازی دنبال کند.
 
گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/s00rh2
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: